Nejvíce nehod se stane na silnicích prvních tříd, ukazuje riziková mapa
11. 11. 2014
K nejnebezpečnějším silnicím v České republice stále patří silnice prvních tříd. Ukazuje to nejnovější vydání takzvané rizikové mapy EuroRap, kterou dnes v poledne zveřejní Ústřední automotoklub a společnost AF-CityPlan.
Hodnotilo se asi 6500 kilometrů silnic první třídy včetně dálnic a rychlostních komunikací.
Hlavní tahy jsou na mapě EuroRap rozděleny podle počtu nehod do pěti kategorií. Označení vysoce rizikové si vysloužilo 25 úseků o celkové délce asi 350 kilometrů.
„Jsou to vždycky poměrně zatížené úseky směrově nerozdělených silnic první třídy o délce od čtyř do třiceti kilometrů,“ popisuje Jiří Landa, technický ředitel a jednatel společnosti AF-CityPlan.
Ze studie vyplývá, že nejbezpečnější jsou dálnice a rychlostní komunikace.
„Dálnice je primárně navržena pro rychlý automobilový provoz bez střetu s ostatními účastníky silničního provozu a s mimoúrovňovými křižovatkami,“ vysvětluje Landa.
„Silnice první třídy naopak mají všechna rizika, která můžeme na silnicích potkat, to znamená střety s protijedoucími vozidly, střety s pevnými překážkami a nárazy v křižovatkách,“ dodává.
Riziková mapa EuroRap je sestavována pravidelně už od roku 2008. Z nejnovějšího vydání podle Landy vyplývá, že na českých silnicích je o něco bezpečněji než v předchozích letech, mírně totiž klesl počet nehod.
„Můžeme to přičítat jak zkušenějším řidičům, tak zejména kvalitnějším a bezpečnějším automobilům,“ přibližuje Landa. „Ale nemůžeme to přičítat výrazně zlepšenému stavu silniční sítě,“ upozorňuje.
/zdroj:www.rozhlas.cz/