Co jsou cookies?

Textové soubory, které internetové stránky ukládají na váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy tyto stránky začnete využívat. Stránky si tak na určitou dobu zapamatují úkony, které jste na nich provedli, a preferencí (např. přihlašovací údaje, jazyka, velikost písma a jiné zobrazovací preferencí), takže tyto údaje pak nemusíte zadávat znovu a přeskakovat z jedné stránky na druhou.

Dalším používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s ukládáním souborů cookies. Více informací Méně informací

Nejvíce nehod se stane na silnicích prvních tříd, ukazuje riziková mapa

11. 11. 2014

K nejnebezpečnějším silnicím v České republice stále patří silnice prvních tříd. Ukazuje to nejnovější vydání takzvané rizikové mapy EuroRap, kterou dnes v poledne zveřejní Ústřední automotoklub a společnost AF-CityPlan.

Hodnotilo se asi 6500 kilometrů silnic první třídy včetně dálnic a rychlostních komunikací. 

Hlavní tahy jsou na mapě EuroRap rozděleny podle počtu nehod do pěti kategorií. Označení vysoce rizikové si vysloužilo 25 úseků o celkové délce asi 350 kilometrů. 

„Jsou to vždycky poměrně zatížené úseky směrově nerozdělených silnic první třídy o délce od čtyř do třiceti kilometrů,“ popisuje Jiří Landa, technický ředitel a jednatel společnosti AF-CityPlan. 

Ze studie vyplývá, že nejbezpečnější jsou dálnice a rychlostní komunikace.  

„Dálnice je primárně navržena pro rychlý automobilový provoz bez střetu s ostatními účastníky silničního provozu a s mimoúrovňovými křižovatkami,“ vysvětluje Landa. 

„Silnice první třídy naopak mají všechna rizika, která můžeme na silnicích potkat, to znamená střety s protijedoucími vozidly, střety s pevnými překážkami a nárazy v křižovatkách,“ dodává.

Riziková mapa EuroRap je sestavována pravidelně už od roku 2008. Z nejnovějšího vydání podle Landy vyplývá, že na českých silnicích je o něco bezpečněji než v předchozích letech, mírně totiž klesl počet nehod. 

„Můžeme to přičítat jak zkušenějším řidičům, tak zejména kvalitnějším a bezpečnějším automobilům,“ přibližuje Landa. „Ale nemůžeme to přičítat výrazně zlepšenému stavu silniční sítě,“ upozorňuje. 

/zdroj:www.rozhlas.cz/